امارات متحدۀ عرب و سعودی از ارسال حدود ۱۴۰ تن کمک‌‌ بشری به افغانستان خبر دادند

امارات متحدۀ عرب و سعودی از ارسال حدود ۱۴۰ تن کمک‌‌ بشری به افغانستان خبر دادند
با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مقام‌های طالبان می‌گویند که امارات متحدۀ عرب و عربستان سعودی حدود ۱۴۰ تن مواد غذایی، دارو و پوشاک به مردم افغانستان کمک کرده اند.


دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت طالبان می‌گوید که ۳۸.۵ تن کمک‌های بشردوستانۀ امارات متحده عربی که شامل مواد غذایی، کالا، دارو و پوشاک می‌شود، دیروز جمعه ۳۱ مارچ (۱۱ حمل) وارد کابل شده است.


مقام‌های طالبان در اعلامیه‌ای از کمک‌های بشردوستانۀ امارات متحدۀ عرب استقبال کرده و گفته اند که این امر باعث گسترش و تقویت روابط بین دو کشور می‌شود.


به گفتۀ مقام‌های طالبان این کمک‌ها برای افراد نیازمند در افغانستان توزیع خواهد شد.


حکومت طالبان بار دیگر از جامعۀ جهانی خواسته است که به جای تحریم‌ها و فشارها بر افغانستان، راه روابط دوجانبه و تعامل با افغان‌ها را در پیش گیرند.


در این حال، عربستان سعودی از اهدای صد تن خرما به افغانستان خبر داده است. سفارت سعودی در افغانستان در صفحه تویترش نوشت که این خرما توسط مرکز کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های انسانی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به افغان‌ها هدیه داده شده است.


این در حالی است که پیش از این دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد "اوچا" گفته بود که افغانستان با یک بحران انسانی بی‌سابقه مواجه است و ۱۷ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی روبرو اند.


اوچا گفت که ۲۸.۳ میلیون نفر که دو سوم جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند، برای زنده ماندن در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.


با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ماه اگست ۲۰۲۱، جامعه جهانی کمک‌های خود به این کشور را متوقف کرد و ایالات متحده امریکا دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را به ارزش نزدیک به ده میلیارد دالر راکد ساخت که به دنبال چنین اقدامات این کشور با بحران اقتصادی شدید مواجه شد.


اگرچه جامعه جهانی کمک‌های بشری خود به افغانستان را از سر گرفته است، اما نبود رشد اقتصادی و بیکاری باعث افزایش میزان گرسنگی در این کشور شده است.