«جبهه مقاومت ملی»: حملات ایران علیه اسرائیل را اقدام دفاعی مشروع می‌دانیم

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» به رهبری احمد مسعود حملات ایران علیه اسرائیل را «اقدام دفاعی مشروع» دانسته و امیدواری کرده است که اسرائیل از تشدید بیشتر درگیری‌ها خودداری کند.





به‌گفته‌ی این جبهه، ایران براساس ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به حمله‌ی اسرائیل بر قنسولگری‌اش در دمشق، اقدام دفاعی انجام داده است.





در اعلامیه‌ی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» که امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) منتشر شده، آمده است که حمله‌ی دو هفته قبل به نمایندگی قنسولی ایران در دمشق خلاف تمام موازین بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون ویانا بود.





حکومت طالبان نیز در قبال حملات ایران علیه اسرائیل موضع مشابه با «جبهه مقاومت ملی افغانستان» دارد و این حملات را اقدامات دفاعی مشروع خوانده است.





ایران شنبه‌شب در واکنش به حمله به قنسولگری‌اش در دمشق، حملات پهپادی و موشکی گسترده‌ای علیه اسرائیل انجام داد.





مقام‌های ایرانی این عملیات را «تنبیه» اسرائیل می‌خوانند. اسرائیل اما می‌گوید که در همکاری با متحدانش، از جمله امریکا و بریتانیا، ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای ایران را رهگیری کرده است.





سازمان ملل و کشورها حملات ایران را محکوم کرده و برای کاهش تنش خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها شده‌اند.





با این‌حال، مقام‌های ایران می‌‌گویند که قصد ادامه‌ی حمله علیه اسرائیل را ندارند، اما اگر اسرائیل حمله‌ای دیگر انجام دهد، پاسخ شدیدتر می‌دهند. در جانب دیگر مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که ایران در زمان مناسب پاسخ حملاتش را دریافت می‌کند.





«سیاست همیشگی افغانستان در قبال مردم فلسطین را دنبال می‌کنیم»





«جبهه مقاومت ملی افغانستان» در ادامه‌ی اعلامیه‌ی خود از اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش‌بس فوری در غزه استقبال کرده و خواهان تجدید و تنفیذ عاجل آن شده است.





این جبهه از بررسی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط شورای امنیت نیز استقبال کرده و گفته است که امیدوار است تا هرچه زودتر کشور فلسطین به صفت عضو کامل وظایف خود را در قبال حقوق حقه‌ی مردم فلسطین و قضایای منطقه و جهان آغاز کند.





در اعلامیه‌ی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» آمده است که افغانستان از بدو اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل در کنار مردم فلسطین قرار داشته و از مبارزات خستگی‌ناپذیرشان برای ایجاد یک دولت مستقل دفاع کرده است.





این جبهه اضافه کرده است که در خلای یک حکومت مشروع در کشور، سیاست همیشگی افغانستان را در قبال مردم فلسطین با قاطعیت بیشتر ادامه می‌دهد و حملات بی‌رحمانه‌ی اسرائیل را در نوار غزه محکوم و از مطالبات برحق فلسطینیان در چارچوب قطع‌نامه‌های سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.





«جبهه مقاومت ملی افغانستان» از کشورهای اسلامی خواسته است تا در خصوص حل عادلانه‌ی مسأله‌ی فلسطین در یک همگرایی میان خود و جهان پیشگام شوند.


The post «جبهه مقاومت ملی»: حملات ایران علیه اسرائیل را اقدام دفاعی مشروع می‌دانیم appeared first on اطلاعات روز.