دونالد ترمپ به خاطر دادن حق السکوت به یک هنرپیشه فلم‌های برهنه٬ متهم شد

دونالد ترمپ به خاطر دادن حق السکوت به یک هنرپیشه فلم‌های برهنه٬ متهم شد
روز پنجشنبه اداره قضایی امریکا تصمیم گرفت که رئیس جمهور قبلی این کشور٬ دونالد ترمپ٬ باید به این دلیل متهم شود که ۱۳۰ هزار دالر به استورمی دنیلز ستاره فلمهای برهنه داده تا خاموشی خودرا حفظ کند.



هرچند تا حال در مورد اتهام علیه دونالد ترمت جزئیات داده نشده ، اما در ایالات متحده این اولین دوسیه جنائی بر علیه یک رئیس جمهور امریکا خواهد بود.



سوزان نیچل وکیل مدافع آقای ترمپ این خبر را تائید کرده و گفته است که موکلش هیچ جرمی را مرتکب نشده ، ولی او بازهم در محکمه از او دفاع خواهد کرد. او این اتهام را یک عمل سیاسی خواند.



به سارنوال منطقه منهتن الوین بیرگ وظیفه داده شده بود که در این مورد به آقای ترمپ و وکیلانش معلومات بدهد.



ترمپ در فلوریدا زنده گی می کند اما گمان میرود که برای حضور به محکمه به نیویورک برود. وکلای مدافع وی گفته اند که او شاید در هفته آینده خود را تسلیم نماید .



پولیس مخفی امریکا که مسوولیت محافظت رئیس جمهور فعلی و روسای جمهور سابق اینکشور را به عهده دارد ، در جریان محاکمه تدابیر امنیتی را اتخاذ خواهد کرد.



آقای ترمپ هم مانند کسانی دیگری که متهم میشوند باید مراحل را طی کند از جمله گرفتن عکس و نشان انگشت.




نرمپ در یک اعلامیه به سارنوال منهتن الوین بیرگ که مسوءل دوسیه او می باشد ، بد و رد گفته است.



الوین بیرگ در تویتر خود نوشته که آنها هر دوسیه را در دايره قضائی بر اساس حقایق و شواهد قانونی بررسی می کنند.



از سوی دیگر استورمی دنیلز گفته که دونالد ترمپ در سال ۲۰۰۶ با او ارتباط جنسی داشت و این در یک زمانی بود که از ازدواج ترمپ با خانم فعلی اش ملانیا یک سال می گذشت.



وکیل مدافع سابق آقای ترمپ مایکل کوهن در جریان محاکمه گفت که به امر ترمپ و مشوره او ۱۳۰ هزار دالر به استورمی دنیلز داد تا در این قضیه خاموشی اختیار کند.



اما آقای ترمپ داشتن روابط جنسی با خانم دنیلز را رد میکند و در اواخر توسط شبکه اجتماعی به طرفداران خود گفته که اگر امر بازداشتش صادر شود ، او اعتراض خواهد کرد .



آقای ترمپ هم اکنون در صدر لست افرادی قرار دارد که می خواهند برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه کاندید شوند.



در قانون امریکا چنین ماده وجود ندارد که اگر یک کاندید مجرم شناخته شود، بخاطر کمپاین انتخاباتی رهاخواهد شد.